Köpvillkor

Skaffa konto 

Vi ingår inte avtal med personer under 18 år utan målsmans godkännande, vilket i praktiken innebär att vi tyvärr inte säljer till personer under 18 år. För att kunna skicka ordern så skaffar Du enkelt ett konto där Du anger namn, personnummer, adress och telefonnummer. På så sätt slipper Du varje gång Du beställer att lämna dessa uppgifter igen. Du kan också logga in och lägga varor i korgen och därefter logga ut om Du inte hinner slutföra köpet. Nästa gång Du loggar in finns varorna kvar i korgen. Det går bra att lägga varor i korgen och därefter skapa konto.

Du hittar fler bra funktioner när Du loggar in på sidan ”Mitt konto”.

För tillfället säljer vi bara till kunder i Sverige

Hantering av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information du har registrerat på dig. Om du vill få informationen borttagning ur vårt kundregister, Kontakta oss i så fall på info@pool-fritid.se. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

Det här är de personuppgifter som vi lagrar i vår kunddatabas:

Företagsnamn
Organisationsnummer
För och efternamn
Personnummer
Adress
E-postadress

Våra priser

Alla våra priser är angivna i svenska kronor inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella fel.

Betalning

För att Du som kund ska ha möjlighet att välja vilken betalningsmetod som passar bäst.
Väljer du att betala med kort klickar du på “Handla utan personnummer” och då sker ingen kreditkontroll.

Vi erbjuder följande betalsätt:

– Säker kortbetalning via Billmate

– Delbetalning 3 – 24 månader.

– Faktura 14 dagar (fakturavagift 0 kr)

– Betala med kort i vår butik i Sätra.

– Betala med Swish i vår butik e Sätra.

– Förskottsbetalning till vårt bankgiro.

 

Delbetalning 3 – 24 månader

Köpvillkor – Billmate Delbetalning

Allmänt

Via Billmate AB kan vi erbjuda dig möjligheten att delbetala ditt köp med Billmate delbetalning. Du väljer själv om du vill lägga delbetalning på 3, 6, 12 eller 24 månader. Givetvis går det även att betala hela summan eller en större del av den inom avtalsperioden utan extra kostnader. För att kunna välja delbetalning måste du vara över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som görs i samband med köpet. Avierna skickas via post.

Varför Billmate Delbetalning?

  • Du får alltid varan levererad till dig innan du betalar
  • Få längre kredittid med Billmate delbetalning
  • Alltid samma räntesats oavsett storlek på köp och antalet månader du väljer
  • Första betalningen sker först nästkommande månad
  • Tillgång till dina fakturor via Billmate online
  • Alltid minst 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

Kostnader för delbetalningsplan **

Uppläggningskostnad
3 mån: 99 SEK
6 mån: 199 SEK
12 mån: 299 SEK
Aviseringskostnad: 35 SEK per avisering
Ränta: 1,25 % per månad

Exempel för 3 månaders delbetalning

Antal delbetalningar: 3
Administrativ avgift: 35 SEK
Kreditbelopp: 10 000 SEK
Effektiv ränta: 27.28%
Uppläggningsavgift: 99 SEK
Kreditkostnad inkl. avgifter: 458 SEK
Total kostnad inkl. avgifter: 10 458 SEK
Månadskostnad: 3 486 SEK

Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/ förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta via e-post. Kreditupplysningen sköts via CreditSafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa så fakturan är korrekt.

Personuppgiftshantering

Vid genomförande av köp med Billmate Faktura som betalningsalternativ kommer Billmate att hantera dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.

Billmate AB
Organisationsnummer: 556918-4129
Telefonnummer: 040 – 30 35 00
Email: info@billmate.se
Webb: www.billmate.se

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t.ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor. Ångerrätten avser endast köp för dig som privatperson och gäller ej dig som gjort köp i egenskap av företag.
** Observera att kostnaderna för delbetalning kan skilja sig i olika butiker och att vi endast visar standardutförandet av prisbilden för Billmate delbetalning. För kostnadsinformation för specifik butik vänligen kontakta Billmates kundtjänst. Version: SV20180524SE

 

Köpvillkor Billmate Faktura

Handla nu – Betala först efter leverans

När du betalar med Billmate faktura överlåts denna till Billmate AB vilket innebär att du handlar tryggt och enkelt. Du slipper uppge dina kortuppgifter och betalar först efter att du mottagit dina varor. Fakturan skickas via e-post till den e-post adress du anger vid köptillfället.

Genom att handla med Billmate Faktura erbjuds du följande:

Få alltid hem beställningen innan du betalar
Minst 14 dagars betalningstid
Du behöver aldrig lämna ut dina känsliga kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
Betalningsvillkor

Privatpersoner

Betalningstiden för faktura är minst 14 dagar från att ordern skickats ifrån butiken. Om du gör en retur har du möjlighet att flytta förfallodatumet upp till tio dagar på fakturor som inte har förfallit. Det är du som är kredittagare som ansvarar för att betalningen inkommer inom angiven tidsram enligt de villkor du godkänt vid val av betalningsalternativ “Faktura”. Vid genomförande av köp accepterar du även betalningsansvaret.

Skulle du inte hitta fakturan kan du kontakta Billmates kundtjänst för hjälp.

Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa fakturan korrekthet samt äkthet. Detta sker t.ex. genom telefonsamtal, legitimationskontroller samt verifiering via elektronisk identifiering, exempelvis Mobilt Bank ID.

Företag

Betalningstid för faktura är minst 14 dagar från att ordern skickats från butiken. Fakturan skickas via epost eller brev när ordern skickats. Det är du som är kredittagare som ansvarar för att betalningen inkommer inom angiven tidsram enligt de villkor du godkänt vid val av betalningsalternativ “Faktura”. Vid genomförande av köp accepterar du även betalningsansvaret.

Skulle du inte hitta fakturan kan du kontakta Billmates kundtjänst för hjälp.

Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa fakturan korrekthet samt äkthet. Detta sker t.ex. genom telefonsamtal, legitimationskontroller samt verifiering via elektronisk identifiering, exempelvis Mobilt Bank ID.

Avgifter och ränta

Billmate debiterar ingen avgift för fakturabetalning, butiken kan komma ta ut en fakturaavgift. Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2% per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Kreditprövning

För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta postledes eller via e-post. Kreditupplysningen sköts via Creditsafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

Personuppgiftshantering

Vid genomförande av köp med Billmate Faktura som betalningsalternativ kommer Billmate att hantera dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.

Ångerrätt / Återköp / Reklamation

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du alltid 14 dagar på dig att ångra ett köp eller reklamera en vara. Självklart tar vi på Billmate hänsyn till detta. Det är viktigt att du kontaktar butiken du köpt varan av med din reklamation och flyttar fram förfallodatumet på din faktura genom att kontakta Billmates kundtjänst. Du kan flytta förfallodatumet upp till tio dagar på fakturor som inte har förfallit.
Kom ihåg att det fortfarande kan finnas porto-, retur- och fakturaavgifter kvar som du skall betala även om du ångrar ditt köp enligt butikens köpvillkor.

Överlåtelse

Billmate äger rätt att överlåta, belåna eller pantsätta fordran mot kund till annan. Kund (du) äger inte, utan Billmates skriftliga medgivande, rätt att överföra sina skyldigheter eller rättigheter enligt avtalet på annan part.

Billmate AB
Organisationsnummer: 556918-4129
Telefonnummer: 040 – 30 35 00
Email: info@billmate.se
Webb: www.billmate.se

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t.ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor. Ångerrätten avser endast köp för dig som privatperson och gäller ej dig som gjort köp i egenskap av företag.
Version: SV20180524SE

Villkor för kortköp

När du betalar via kort administreras detta av Billmate AB under varumärket billmate. Dettainnebär att du handlar tryggt och enkelt.

Vi accepterar betalningar med Visa och MasterCard. Betalväxeln är certifierad för PCI DSS Level 1 och lösningen är även licensierad för 3D-Secure (MasterCard SecureCod och Verified by Visa). När du ska betala blir du förflyttad till en krypterad sida där betalningen sker. Ingen behandling av kortnummer sker hos butiken.

Billmate AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.

Leveranstid

I de flesta fall finns den eller de varor du beställt på vårt lager. Terrasspooler levereras vanligtvis efter 3-7  arbetsdagar, isolerade pooler 2-4 veckors leveranstid.

Undantag förekommer, till exempel specialbeställningar av terrasspooler & badtunnor och under högsäsong.

Leverans sker när alla eller huvuddelen av varorna på din order återigen finns på lager, eller enligt överenskommelse. Vanligtvis skickar vi din beställning samma dag efter inkommen order. Sedan behöver fraktbolaget en till två dagar på sig att leverera till dig.

OBS! Om du gör din beställning före 10.00 har du bäst möjlighet till snabb leverans.

Fraktalternativ
Du kan välja mellan följande alternativ.

  • DHL Servicepoint (Ett utlämningsställe nära dig)
  • DHL Hemleverans dag (Förutsätter att någon finns hemma under dagen, aviseras)
  • Schenker företag (OBS! Endast företag, ej privatpersoner)
  • Schenker terminal (Större försändelser kan hämtas på en terminal se lista här)
  • Schenker Hemleverans (Erbjuds för större försändelser som t,ex poolpaket)

Välja annan leveransadress, klicka på “byt leveransadress” och verifiera dig med Bank ID enligt bild nedan.

 

Fraktkostnad

För badtunnor och terrasspooler gäller följande.

Hemleverans terrasspooler Sverige: 2.000 kr Eventuella avvikelser kan förekomma.

För tillbehör: För mindre tillbehör 90 kr till DHL Servicepoint, små produkter kan även skickas med en lägre fraktkostnad i kuvert.

För större tillbehör kan du välja DHL hem dag, Schenker Terminal.
Exakt pris anges i varukorgen.

Ej utlösta paket

Om varorna inte löses ut inom föreskriven tid, debiterar vi våra omkostnader, d.v.s. frakt, returfrakt, postförskottsavgift samt en expeditionsavgift. (Minsta avgift 300:-För sändning som kvarligger på terminal mer än tre arbetsdagar, efter utförd avisering, debiteras kostnad för lagerhyra.

Ej lagerförda varor

Varor vi inte lagerför beställs från våra leverantörers lager. Det medför att leveranstid kan bli längre hos beställningsvaror än för lagerförda varor. Normalt kan detta ta upp till 14 dagar.

Vi reserverar oss för eventuella prisändringar och för felaktig information påverkad av tekniska eller mänskliga fel.

 

Hämtas i butik

Vill du hämta dina varor i butiken så kan du förboka dessa genom att sända in din beställning härifrån Web-shoppen. Markera alternativet hämtas. Betalar gör du direkt vid beställning eller med Swish i butik, du kan även betala med kort men då är maxbeloppet 2.000 kr

 

Skador under transport

När du får dina varor levererade hem till dig eller hämtar ut på en terminal, kontrollera att godset inte har skadats under transport. Om det finns skador på godset ska du meddela det till Transportören direkt på plats och kontaktar sedan oss. Om du upptäcker en skada efter upppackning meddelar du det till transportören så fort som möjligt och kontaktar sedan oss.

Transportskada

Om varan har skadats vid leverans skall en notering göras på fraksedeln i samband med att du godkänner mottagandet.
Vid dolda skador kontaktar du fraktbolaget. Du ska anmäla detta till så snabbt som möjligt och inom 7 dagar. Efter att anmälan har gjorts hos fraktbolaget gör Du även en anmälan hos Pool & Fritid AB.
Spara embalage och fotografera skadan.

Öppet köp

Vi erbjuder öppet köp i 15 dagar, varan skall då vara oanvänd och i originalförpackning.

Eventuell returfrakt står köparen för.

Anmäl retur här

Övrigt

Faktura/följesedel gäller som garantisedel. I övrigt gäller bestämmelserna i Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Vi följer inte ARNs rekommendationer då dessa beslutas av personer ej insatta i de specifika produkterna.

Garanti

För badtunnor, terrasspooler och kaminer gäller 3 års garanti från inköpsdatum. För övrig utrustning 2 års garanti, dock ej normala förslitningsdetaljer som glödlampor packningar, axeltätningar och dylikt. Ej heller skador som orsakats av strömspikar, felaktig montering eller andra yttre orsaker.
Korrosions, för höga klorhalter eller användning av felaktiga kemikalier, felaktigt ph värde och alkalinitet.

Vi tar inte ansvar för följdfel som uppkommer på grund av att felaktigt användande efter det att fel upptäckts eller borde ha upptäckts.

Garantier/reklamationer förutsätter att våra instruktioner och skötselanvisningar följts.

Saknade eller fellevererade varor

Saknade eller fellevererade varor skall anmälas till Pool & Fritid senast 8 dagar efter leverans.

Reklamation

Vid eventuell skada eller fel på produkt skall det reklameras så snart felet upptäcks. Vid reklamation måste produkten lämnas eller skickas till oss för kontroll/reparation innan ny eller reparerad produkt lämnas/skickas tillbaka.
Innan varan returneras skall kunden kontakta Pool & Fritid för konsultation.

Gör en garantianmälan här

Vid garanti/reklamation ansvarar köparen för eventuell demontering och återmontering. Pool & Fritid AB ersätter inte eventuella hantverkskostnader som kan uppstå vid en reklamation.

Kunden ansvarar för eventuell emballering och frakt till Pool & Fritid, fraktkostnaden återbetalas vid ett garatigodkännande.
Om det visar sig att det inte finns något fel på produkten eller ett fel som inte omfattas av garantin, till exempel handhavandefel eller fuktskador kan vi i dessa fall behöva ta en undersökningsavgift på 500 + moms samt ev fraktkostnader.

För att undvika att varan skadas i transporten är det viktigt att du packar vara väl, använd gärna kartongen vara levererades med. 

Vid ev transportskada står alltid avsändaren för risken.

Vår returadress för reklamering av produkt är:

Pool & Fritid AB,
Stensätravägen 9 A,
12739 Skärholmen.